keskiviikko 25. toukokuuta 2011

Yllättäen ja pyytämättä !!

Kyllä kuulkaa maailma ja ihmiset voi joskus yllättää ihan perusteellisesti! Nyt tämä yllätys oli minulle mieluinen, mutta todella yllättävä!

Minä sain eilen eläkeyhtiöltäni postia. Lääkärini oli hakenut minulle jatkoa määräaikaiseen työkyvyttömyyseläkkeeseeni tämän vuoden loppuun. Eläkeyhtiö oli hakemuksen käsitellyt, ja ylilääkäri oli sairaskertomustani lukiessaan todennut, että ei tässä mitään määräaikaista eläkettä enää tarvita vaan jatkuva pysyvä työkyvyttömyyseläke. Joten sain siis työkyvyttömyyseläkkeen sitä hakematta ja pyytämättä!!!

Minulle itselleni uutinen on tietysti mieluinen, sillä olen jo viisi vuotta roikkunut ensin Kelan päivärahojen ja sitten määräaikaisten eläkkeiden, eli ns. kuntoutustukien varassa. Nyt vihdoinkin voin ajatella elämääni pidemmälle, kuin vain seuraavan kuntoutustukijakson loppuun.

Toisaalta, kun tiedän, miten vaikeaa työkyvyttömyyseläkkeelle on päästä, niin olen vähän hämilläni. En ollut itsekään tajunnut, kuinka sairas minä olen. Minulla on kyllä monta eri juttua, mutta yksinään mikään niistä ei oikeuttaisi eläkkeelle, mutta kun ne on nyt kaikki yhtä aikaa minulla, se tekee työnteon mahdottomaksi, ja onnekseni eläkeyhtiökin sen huomasi.

Oli jännää tajuta, että minä olen nyt eläkkeellä, eikä minulla ole enää paineita siitä, pitääkö minun yrittää takaisin töihin, vaikka tiedänkin, että en siihen enää kykene.
Kun soitin esimiehelleni, hän oli puolestani toki onnellinen, mutta samalla sanoi, että kyllä he minut olisivat mielellään pitäneet, jos olisin oma entinen terve itseni.Itse totesin siihen, että ei kukaan työnantaja tee mitään työntekijällä, jolta on kielletty melkein kaikenlainen raskas työ, joka ei näe kuin toisella silmällä ja kuulee huonosti, eikä enää opi eikä muista mitään!!!

Tulevaisuutta silmällä pitäen tämä on maailman paras uutinen, nyt minä voin olla Iinan ja Oton vauvelille oikea mummu, joka tulee hätiin aina silloin kun pyydetään ja halutaan! Oikein odotan jo innolla sitä, että pääsen aina joskus lapsenlikaksi, ja nuoret lähtee baanalle !

Tänään yskä on ollut jo vähän parempi, mutta nenäliinat loppuivat, ja kun vanhempani olivat tulossa kylään, pyysin, että saisin lisää nenäliinoja. He toivat ison serlan paketin nenäliinoja ja vielä kaupan päälle paketin talouspaperia ! Nyt ei nenäliinat lopu. Toivottavasti tämä flunssa kuitenkin loppuu pian, en jaksa olla koko ajan räkäinen ja väsynyt!

Nyt taidan alkaa katselemaan telkkaria ja nauttimaan laiskasta olosta, sillä tänään jaksoin myös siivota, imuroin, pesin vessan ja siistin keittiön ! Ansaittu laiskottelu siis alkakoon ! Heippa vähäksi aikaa ! 

1 kommentti:

  1. Ihanan ilonen oot äiti ♥ Ja miten ihmeessä jaksoit siivota vaikka kuulostit niin kipeeltä?

    VastaaPoista