sunnuntai 22. toukokuuta 2011

Kurja maanantai-aamu

Huomenta vaan kaikille, jotka olette löytäneet tämän blogin. Kun on menossa kolmas yö peräkkäin, kun ei nukuta, niin tekstistä voi tulla mitä vaan.

Olen tämän päivän nauttinut mukavasta ja lämpimästä ilmasta käymällä pitkällä lenkillä koiran kanssa, ratkomalla ristisanoja ja pelaamalla mahjongia netissä.
Kuten jo arvasittekin, tämä lady ei ole töissä, vaan työkyvyttömyyseläkkeellä, ja kuluttaa aikaansa miten milloinkin, mihin sattuu olemaan varaa. Tällä hetkellä rahavarat on sellaiset, että pyörä on arvossaan pidemmillä matkoilla, ja ruokakauppaan ei tarvitse suunnata, kun sieltä ei mitään ilmaiseksi jaeta. Onneksi on ihania sukulaisia, joille voi soittaa, että tänään tulen teille koiran kanssa kylään, ja olisi kivaa jos meille löytyisi jotain suuhun pantavaakin. Viimeksi kun menin kylään, pöydällä oli vauvan tutti... 

En ole kamalan tosikko, ja mustassa huumorissa löytyy, mutta kyllä joskus tämän suomalaisen hyvinvointivaltion pykäläviidakko ja sääntöjen ahdas tulkinta antavat aihetta kiroiluun ja mielipahaankin. Kun se on kuulkaa väärin, että yrittää itse hoitaa asiansa, pitää vaan päästää ne ulosottoon, niin johan alkaa tukiaiset juosta. Ja kissanpaskat, sanon minä!

Kun tuli se päivä, ettei mikään raha enää riittänyt ja sain pitkäaikaiseksi ystäväkseni ystävällisen ulosottomiehen, sosiaalitäti sanoi, että vaikka ulosottomies viekin eläkkeestäni kolmanneksen, he eivät voi auttaa minua koska minä kuitenkin vielä yritän maksaa yhtä lainaa, jossa on takaaja. Jos minä jätän tämän lainan takaajan kontolle, niin sitten minulle voidaan myöntää avustusta !


Voi pyhä yksinkertaisuus! Minun pitäisi siis maksattaa velkani takaajalla, ja sitten minä itse saisin tukea sosiaalitädiltä! No kun ihmettelin tätä tädille, täti sanoi, että sitten se takaajakin voi hakea joko velkajärjestelyä tai vapaaehtoista velkäjärjestelyä, ja siten minun velkani kuittaantuu siinä. Niin taitaisi kuittaantua myös monivuotinen ystävyyskin, en missään tapauksessa tule jättämään tämän lainan lyhennyksiä maksamatta.

Olen nyt sitten laskeskellut, että vuonna 2025 olen maksanut tälle yhteiskunnalle kaikki velkani, jotka johtuivat vakavasta sairastumisestani viisi vuotta sitten. Onneksi tässä suomalaisessa hyvinvointivaltiossa ei voi tipahtaa turvaverkkojen lävitse...paitsi jos yrität hoitaa jotakin itse, etkä anna kaiken mennä rillumarei!

Näillä narinoilla tänä maanantaiaamuna klo 04.38. Kommentoikaa ja ihmetelkää kanssani maailmanmenoa ! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti